laupäev, 29. september 2007

Brokoli pistaatsiapähklivõiga

Pärast turult brokoli ostmist leidsin retsepti Broccoli with hazelnut butter (brokoli metspähklivõiga), mis juba esimesest lugemishetkest alates kohutava isu tekitas. Ja ühe kommentaarikirjutaja sõnul on see näiteks tema jaoks ainus viis lastele köögivilju sisse sööta.

Aga...
...keegi unustas metspähklid ostmata. Oohjah. Kapiserval pikutanud purk soolatud pistaatsiapähklitega ent tunduski kasutamiseks veelgi paremana.


Kuigi tegin süüa vaid endale, kirjutan üles ka 6 inimesele mõeldud kogused - seda kausitäit on aga nii lihtne ja kiire teha, et ühele kokkamine pole mingi probleem. Aurutamise asemel ma siiski keetsin brokolit kergelt - see tehnika on veel õppimata... Keetmisveele soola lisamata mina jätta ei saa - maitsetud köögiviljad ei kõlba minu meelst üldiselt ka parima lisandiga.


Brokoli pistaatsiapähklivõiga
(mugandatud Epicurious'est; 6 (1) portsjonit)

900 g (150 g) brokolit
80 g (15 g) võid toatemperatuuril
115 g (20 g) soolatud pistaatsiapähkleid (ilma koorteta)
musta pipart

  1. Lõika brokoliõisikud umbes 2 1/2 cm suurusteks tükkideks ning varred 1/2 cm paksusteks viiludeks.
  2. Lase vesi keema ning keeda varsi soolaga maitsestatud vees 3 minutit, siis lisa õisikud ning keeda veel 5 min.
  3. Jahvata peeneks pool pähklikogusest (nt kohviveskiga) ning sega võiga, maitsesta pipraga (soola lisada pole vaja - pähklitest tuleb seda niigi).
  4. Nõruta brokoli ja sega võiseguga.
  5. Haki või puruste ülejäänud pähklid ning lisa roale.
  6. Söö soojalt.


See on kindlasti üks kiiremini valmistatavaid ja paremaid brokolitoite, mida teinud ja saanud olen. Ja ma teen seda ilmselt juba homme uuesti (järgmisena tulevad kreeka pähkli varud...) :) Brokoli on just parajalt pehme ning pähklid lisavad söömisel mõnusa krõmps-efekti. Pluss rohelist värvi taldrikutäis on ju kindlasti tervislik...ning sobiks hästi grillkana juurde.
Proovige siis laste peal;)

6 kommentaari:

Pille ütles ...

Spargelkapsas on üks mõnus aedvili ning Sinu valmistusmeetod näeb väga ahvatlev välja, nii et lisan kindlasti 'tuleks-peagi-proovida' retseptide nimekirja!

Evelin ütles ...

Pille, niipea kui su kommentaarist sõna 'spargelkapsas' lugesin, tuli kohe suur häbi peale. MINA ja ei kasuta eestikeelset sõna. aga noh...jah. juhtub:)

selle retsepti soovitan igati kõiksugustesse nimekirjadesse lisada! ootan siis, et teada saada, kuidas meeldis:)

Anonüümne ütles ...

nämm, nii ahvatlevalt 'kiiksuga' toidud - inspiratsioon ja maitseelamus kindlustatud :)
see on üks mu lemmikblogidest alates tänasest päevast

Kat ütles ...

mmm, brokkoli ja pähklid tunduvad väga heade kaaslastena. Mul tekkis kohe idee edasiarenduseks, et sellest roast saaks ka ideaalse hummuse või guacamole laadse dipi mõneks edevamaks snäkiürituseks. Mõtle kui hea võiks olla sinna juustusid kasta, või mõnda head bread-sticki või küpsist.

Evelin ütles ...

Katrin, mulle meeldib, kuidas su mõtted liiguvad:)

kardemon ütles ...

avastasin siit selle retsepti ükspäev... ilmselt tänu ilusale pildile esilehel :)

proovisin järgi! MAITSEV!!! ja ma poleks ealeski selle peale tulnud, et pähklivõi tegemine NIII lihtne on :) enam ma poest ei osta suurt kogust ette ahvatlema :)