laupäev, 9. veebruar 2008

Domino küpsistest šokolaaditrühvlid Valentinipäevaks

Eelmisel olid selleks aastal mõrvarlikult suhkrust pungil roosad vahukommid, sel aastal võtan endaga valentinipäeval kooli ilmselt portsu Domino küpsistest šokolaaditrüvleid. Tühjade kätega südametunnistus minna ei luba:)

Fazeri Domino küpsised on ju paljude jaoks täiuslikud küpsised (mitte minu...ee...ei armasta šokolaadi nii väga...aga ma võin teeselda, kuigi nende maitse on üsna taevalik...). Ning šokolaaditrühvlid, mis maitsevad nagu Domino küpsised - mul on neljapäeval ilmselt rohkem sõpru, kui arvatagi oleks osanud:D

Domino küpsistest šokolaaditrühvlid
(inspiratisooniks Bakerella Oreo trühvlid; väljatulek umbes 50)

350 g Domino küpsiseid (2 väikest karpi)
175 g toorjuustu
umbes 200 g tumedat šokolaadi
  1. Purusta küpsised köögikombainis peeneks puruks.
  2. Lisa toorjuust ning lase köögikombainil töötada nii kaua, et segu oleks väga kreemjas.
  3. Tõsta segu külmkappi tahenema.
  4. Vormi segust kuulid (või mingid teised kujundid) ning aseta need mõneks ajaks külmikusse tagasi.
  5. Sulata šokolaadi vesivanni kohal ning kasta iga trühvel šokolaadisse, siis tõsta tahenema nt fooliumiga kaetud kandikule või lõikelauale. Tõsta külma tahenema.


Ilma naljata, neis küpsistes tuleb tuttav Domino maitse üsna kohe esile. Need on šokolaadised, väga kreemjad. Väga kreemjad. Parajalt magusad ning suus sulades siidised. Väga kreemjad. Šokolaadiglasuur jääb suts pehmem kui tavaliselt ning hoiab murenemata igal ampsul trühvlist truult kinni. Järgmisel korral lisan sisse ka pisikesi küpsisetükke, saavad veel paremad.

...ning üks superluks asi on veel. KÕIGE SUPERLUKSIM üldse, kui minult küsida. Tavaliselt on trühvlite vorpimine häirivalt määriv, sõrmede vahel soojenenud šokolaadiläga teeb käed kleepuvaks ja kogu protsess võtab kauem aega. Vihkan seda (tähendab - ma ei vihka sõrmede puhtakslakkumist, see on meeldiv, aga kõike muud kaasnevat - vihkan!)

See trühvlisegu EI OLE HÄIRIVALT KLEEPUV.
Ma ahmisin ise ka õhku.

21 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

see Eesti komme tähtpäevadel kooli (ka üli- ja elukooli) maiustusi kaasa võtta on väga armas. polegi seda mujal eriti kohanud..

minu hiinlastest kaastudengid pole mitte kunagi loengusse midagi kaasa toonud ei oma sünnipäeval ega valentinipäeval, kuigi seda viimast siin tähistatakse.

aga nagu Sinagi, on mul alati Euroopa reisilt naastes või tähtpäeva puhul või niisama heast tujust teinekord midagi isetehtut kaasas. muideks, eelmisel kevadel Sinu porganditrühvlid ;)

Evelin ütles ...

Kõige tähtsam on ikka see, et maiustused elukoolis kaasas oleksid;)

tiuks ütles ...

Pühapäeva õhtul, õigemini öösel, tekkis vastupandamatu soov neid nö libatrühvleid valmistada. Ainuke pood, mis nii hilja lahti, oli Statoil. Ma natuke kahtlesin, kas Merevaik toorjuustu asemel töötab, aga väga head tulid välja. Kõik, kellele viisin, olid hämmingus, et mis see kommi sisuks on. Mõnele ikka paljastasin, et Domino küpsised Merevaiguga ja ei läinud midagi tervet päeva nende tegemiseks ;)

Evelin ütles ...

Haha, nagu Thredahlia, kes käib öösiti Statoilist pärmi ostmas!:D Mingi öine kokkamisviirus on vist lahti (põdesin seda ükskord sügisel ka, kui sõbrannaga keset ööd korraliku muretaigna ja kreeka pähkli täidisega ploomikoogi valmis tegime - kõht oli tühi, noh!)

Äärmiselt huvitav variant see sinu oma. Merevaik on mul korra sattunud koogitaignasse, korra koogi vahele kreemiks, aga trühvlitesse poleks pähegi tulnud panna:)

Unknown ütles ...

Tegin neid sõbrapäevaks.
Väga maitsvad olid ja said ruttu otsa!

Evelin ütles ...

triinu, väga armas kuulda!:)

Anonüümne ütles ...

Kavatsen t2na 6htul neid teha - aga kysimus, et kui palju selle 50 kommi tegemine aega v6ttis? Ja kui kypsiseid purustasid, kas siis koos selle valge kreemiga, mis seal vahel, v6i ilma? .... 2ra naera, ma pole varem ise tryhvleid teinud.....

Evelin ütles ...

No mis mul siin ikka naerda:) Ainsad rumalad küsimused on ju küsimata jäänud küsimused.

Ja ma olen üldse väga tõsine inimene. Khmkhm.

Ei oskagi täpselt öelda, palju tegemine aega võttis. Taheneb segu külmkapis vast poole tunniga, aga selle juurde tagasi võib pöörduda, kui parasjagu aega jätkub. Palle veeretasime kahekesi mingi õhtuse sarja ajal ja kui sari läbi, olid ka trühvlid igatahes juba šokolaadiga kaetud.

Purustamisele lähevad terved küpsised.

Anonüümne ütles ...

Nonii, proovitud! Järgmisel korral kui neid komme teen (olen kindel, et järgmine kord tuleb), siis teen väiksemad kommid (mul tuli ainult 35tk) ja katan vaid tumeda šokolaadiga (proovisin sel korral heleda ja tumeda šokolaadiga). Põhjuseks piimašokolaadiga tehtud kommide ülimagusus! Need kommid ei ole kõhu täissöömiseks. Seda tuli mul enesele muidugi korduvalt kinnitada. Kommid ON magusad ja sobivad suurepäraaselt tassi kuuma ja kange kohvi kõrvale! Pühapäeva hommikul.... Ohjah. Kuna mul on lähenemas kokkusaamine stiilis "targad ja paljunäinud naised, kes ei ole enam 7 aastat kohtunud" siis sinna üritusele tulevad need kommid minuga küll kaasa! Tänan mõnusa retsepti eest!

Evelin ütles ...

Tore, et meeldis:)

Usun ka, et tume šokolaad on siin parem variant. Need šokolaadiga kaetud Domino küpsised on vist ka tumeda šokolaadiga? Pead ei anna, aga minu arvates on.

Anonüümne ütles ...

Milline populaarne retsept!

Ma katsetasin siis ka nende libatrühvlitega ja jätan sulle siia oma kogemusegi :) Kuna ma nii tervislik-tervislik, haarasin poest 30% vähema rasvasisaldusega dominod. Olid veidi hapukamad, kuid siiski suht korraliku domino maitsega. Kuna mul köögikombaini pole, võtsin aga taignarulli pihku ja hakkasin tampima (mul selline tömbi otsaga puust kolakas :) Puru tuli selline kohati suuremate graanulitega, kaua ma ikka tampida jaksan, eksole. Poolele purust lisasin suuremaid domino tükke, et oleks vaheldust ka. Kastsin valgesse, tumedasse ja tumedamasse shokolaadi ja kõik variandid olid head kuid see tume-tume tundus kõige paremini sobivat (ise olen muidu piimashokolaadi fänn). Osadele raputasin peale kohvipuru, teistele kaneeli ja viimastele piparkoogi maitseainet (kaneel sai otsa). Võin nüüd väita, et vahet ei ole kas valmistada trühvlid peenest purust või suurematest tükkidest, lõpptulemus jääb ikka kreemjas, juu siis küpsis imeb end toorjuustust niivõrd täis.

Aitäh retsepti eest! Teen neid kindlasti veel!

Evelin ütles ...

kui tore kuulda:)

Vaata mina suutsin meie vana truu taignarulli kogemata pooleks teha, kui viimast korda midagi 'purustada' üritasin. Ei tea, kas oli taignarull liiga nõrk või mina liiga tugev:D Aga küpsised vist nii palju vastupanu ei osuta...

Ragne ütles ...

Igakord kui sinu blogi külastan, jäävad need isuäratavad trühvlid mulle ette, aga täna varusin endale poest paki domino küpsiseid toorjuustu ja šokolaadi,,, nii et läheb trühvlite valmistamiseks

Unknown ütles ...

Uskumatult ehtsad näevad välja!!!
Kuidas sa neid šokolaadi sisse kastad, et nad nii ilusad on? Mul tulevad mühklikud ja koledad...

Evelin ütles ...

anna, ait2h! mina teen seda n6nda, et viskan tryhvli shokolaadikausi sisse, veeretan teda seal siis teelusikaga ringi ning t6stan sama lusikaga v2lja, enne kausi serva peal suts shokolaadi maha voolata lastes. Seej2rel kiirelt alusele ja lusikas sujuvalt alt 2ra. Ehk on abi:)

Anonüümne ütles ...

just lõpetasin trühvlite tegemise

huvitav, minul tuli küll sellest šokolaadikogusest puudu, poole tegemise pealt lisasin šokolaadile hulga võid, et ikka jätkuks kõikidele trühvlitele

MingiMango ütles ...

tegin siis ka täna katset...köögis olen alles võhik, alles avastan enda jaoks põnevaid asju:)see retsept on mulle juba ammu silma hakanud, kuid millegipärast pole kuidagi tegemiseni jõudnud...täna siis see juhtus:P kuna köögikombaini mul pole, siis purustasin küpsiseid saumikseriga, tuli ilusti välja ja lõpptulemus oli kreemjas, ka käes oli seda veeretada mõnus, ei kleepunud üldse...enne aga kui shokolaadi sulatama hakkasin (mida ma varem polnud kunagi teinud ja kuulnudki olen jubedusi sellest protsessist, et läheb tükki jne) tegin veits eeltööd ja lugesin igalt poolt nippe ja juhiseid, kuidas kõige paremini teha...mees itsitas kõrval, nähes kuidas ma pabistan:D igatahes ei läinud mul see shokolaad tükki, vaid tuli ülimalt mõnus ja vedel ja ka pallikesi veeretasin nagu sa eelnevalt mainisid...lõpptulemuseks tulid nad igatahes väga ilusad välja, mida ma ise poleks uskunudki ja maitse on loomulikult võrratu:) nii, et kindlasti teen teine kordki neid...aitäh mõnusa retsepti eest

Kista ütles ...

Proovisin ka neid imelisi trühvleid teha ja teen neid kindlasti veel palju-palju kordi. Need on tõeliselt lihtsad ja maitsvad ning nagu sa ka ise kirjutasid, on super see, et segu ei määri käsi.

Anonüümne ütles ...

Mul on ammu soov proovida ära trühvlite tegemine. Jõulud ka lähenemas ja soov oleks lisada jõulupakki mõni omatehtud kommike. Äkki on mõni hea soovitus, et kuhu need kommid sisse võiks panna? Kas annab ise paberist miski ümbrise kokku voltida vms? Kas trühvel kleepuks siis kinni? Kas saabki neid üldse kuidagi ilusti ümbrisesse panna ja kingitavaks teha?

Anonüümne ütles ...

Proovisin ise ka need maitsvad trühvlid järele. Väga head tulid. Mitte liiga magusad jne.
Kalevi šokolaad sobis väga hästi. Kasutasin Bitterit aga pidin poole pealt poodi jooksma ja ühe tahvli juurde ostma. Sulas küll korralikult. Kasutasin vesivanni. Kuna mul polnud ka miksrit käepärast, siis purustasin uhmriga. Tuli täitsa normaalne. Ei olnud kõvasid tükke ega midagi.
Ühesõnaga väga hea retsept. Teen teinekordki :)

Anonüümne ütles ...

Ma sooviks teada, et kaua trühvlid hiljem säilivad ja kas toatemperatuuril lähevad kiiresti pahaks? peab säilitama külmkapis?