reede, 8. juuni 2007

Hommikusöögiks? Üks kaerahelbekarask, muud ma ei palu

Kuna suvehommikutest on lihtsalt võimatu mööda vaadata, tulen nende juurde tagasi. Kindla plaaniga kõik leivad-saiad (peale armsa Jassi seemneleiva, okei) aknast välja visata, et siis igal hommikul kõhtu karaskiga hellitada. Vähese kvaliteetse või (Valio koorevõi on siin majapidamises au sees) ning tomati, kurgi, juustu või lehtsalatiga...ja nii iga päev. Selles retseptis on osalised tippklassi tegijad kohupiim, kaerahelbed ja odrajahu. Jumal tänatud, et hommikut saab nautida iga päev.

Muidugi võib koostisosi vastavalt vajadusele natuke muuta. Kohupiima asemel võiks ju kasutada paksu hapukoort või hapupiima. Maitserohelist võib samuti lisada ning näiteks köömen tundub mulle maitseainetest kuidagi sobiva valikuna.


Kaerahelbekarask


200 g kohupiima
1 1/2 spl õli
1 1/2 dl kaerahelbeid
1/2 dl odrajahu
1/3 tl soola
1 purustatud küüslauguküüs
1/4 tl soodat

1. Sega kõik ained omavahel.
2. Määri taigen võitatud või küpsetuspaberiga kaetud (parem variant) ahjuplaadi või -vormi põhjale umbes 1 1/2 cm paksuseks ringiks.
3. Küpseta 220C juurs umbes pool tundi.
4. Naudi soojalt.



Karaski välispind on mõnusalt kuldpruun ja krõbe, sisu pehme - eks mõnus tekstuur ole kohupiima teene. Juba üks küüs küüslauku annab piisavalt maitset, kuid küüslauguarmastaja võib veel teisegi lisada. Karaskil on röstitud kaerahelveste maitse, odrajahu lisab taas maalähedust. Seega killuke head võid ning tegelikult polegi muud juurde vaja! Kuigi tomat või kaks on juures vaid tervislikuks boonuseks.

Nagu on ka ühistranspordi asendamine rulluiskudega - mis muide sõidavad ka siis, kui bussid enam ei sõida!

7 kommentaari:

Liina ütles ...

hei,

ma loen su retsepte tihti ja mõtlen, et oh seda teen ja seda proovin, aga päriselt tegemiseni polnud veel jõudnud.

täna oli esimene kord ja tegin killer-kaerahelbekaraskit.

tulid külad ja väga mõnus oli ahjust soojad karaskid võtta ja nad läksid nagu soojad saiad :)
või, juustu, tomati ja salatilehega. nagu sa soovitasid.
ja väljamaalased on karaskite kaudu eestit armastama hakanud.

hehee,
jõudu!
liina

Evelin ütles ...

vahva:)

ja ma hakkasin nüüd ise ka mõtlema, et ei tea MIS HEA PÄRAST täna hommikul võileiba sõin. karask hommikusöögiks tuleb vist suve tulekuga rohkem meelde:)

Liina ütles ...

jah täpselt. ja see on lihtsalt nii mõnus, kui käba see valmis saab. nagu niuhti.

Anonüümne ütles ...

Proovisin! Jälle minu väike äpardus siia juurde, mis lisas põnevust ja tipnes eduga. Tohutu hinnajälgimistuhin viis mu selleni, et enese teadmata olin ma ostnud kohupiima asemel riccotta juustu. Seda kõike põhjusel, et see lihtsalt oli odavaima hinnaga toode kohupiimade vahel. Kodus muidugi vahtisin hämmeldunult oma ostu. Tuhin ei kadunud ja teadmiseks kõigile- kaerahelbekaraskit saab üliedukalt teha ka riccotta juustuga!!

Evelin ütles ...

Novot, äpardused on mõnikord nii toredad!

Ma rohkem imestan selle üle, et kas ricotta on siis tõesti tavalisest kohupiimast odavam:O

Anonüümne ütles ...

Nonii, hinnajälgimistrett Taaralinnas tehtud. Kontrollisin ja tulemus selline: ricotta kilo hind 53,5 kr ja tavalisel kohupiimal 56,8 kr! Votsiis! Ongi odavam! Mitte eriliselt muidugi, aga veitsa...

Anonüümne ütles ...

Kõige parem ja erilisem toidublogi,mida ma näinud olen!Katsetanud olen siit oma pea 10 retsepti ja kõik on väga maitsev tulnud.Suured tänud Evelinile!