laupäev, 17. mai 2008

Kevadekasvud!

Kuusehekist mööda kõndides sirutan kevadel käe täitsa vaistlikult noorte kasvude järele. Ah, vaevalt et ma ainus olen. Mõnusalt hapukad ja head ning vitamiine ajab ju üle ääre.

Kuusekasvud on tegelikult natuke müstika. Sest kui tuua jutuks, et neid võiks lisaks möödaminnes näksimisele ka reaalses roas kasutada, tuleb vastuseks enamasti 'ooo, mmm, jaaa, pole selle peale nagu kunagi mõelnud.'

Ravimina peaks kuusakasvutee või -siirup hästi mõjuma köha ning külmetushaiguste puhul, aitama ka väsimuse ja närvilisuse peletamisel, vereringe ja vereloome elavdamisel. Neil on isegi kergelt antibiootiline toime! (et ära hoida küsimusi stiilis 'kas neid ikka tohib süüa?')

Minu katsetused algasid täna:)

Kuusekasvuvõi

Helerohelisi kuusekasvusid (korjatud soovitatavalt tänavasaastevabast kohast)
Pehmet võid
(mere)soola, pipart
  1. Loputa kasvud puhtaks.
  2. Kui tahad krõmpsumat ja säravrohelisega võid, haki pisikesteks tükkideks värsked kuusekasvud. Kui pehmemat, lase potis keema vesi ning keeda kasvusid kümmekond minutit, seejärel haki.
  3. Sega hakitud kasvud pehme võiga (umbes sama suur kogus) ning lisa maitse järgi soola ja pipart.


Võid on väga hea süüa lihtsalt krõbeda saia/leiva peal, aga kindlasti oleks see super liha, köögiviljade või värskete kartulitega...ohjah. Mõnus hapukas kuusene maitse, kuidagi kodune.

Veel võiks ju visata ahjuroogadesse, lisada salatitesse, teha maitseõli. Nii saaks teed ja siirupit, kuusekasvudega ahjukana, kuusekasvumarmelaadi, jäätisekokteili.
On kellelgi ideepärleid veel üle?;)

4 kommentaari:

Pille ütles ...

Väga vahva! Ma muide korjasin ka eile kuusekasvuvõrseid metsa vahelt :)

Evelin ütles ...

...ja mulle lubati maalt veel paras hunnik tuua!;)

Anonüümne ütles ...

Wow...tead ma olen juba mitu-mitu kuud si blogi piilumas käinud ja siis palju huvitavat avastanud, aga su leidlikkus suudab mind ikkagi üllatada :)

Anonüümne ütles ...

Ohh ja mina tegin saiukesi(sepikuid) panin juustu ja ohtralt kuusekasvusid, milled ennem veidi väiksemaks hakksisin. Ai kui head tulid, kuusesed :) Mõnsad
Liisi