kolmapäev, 7. märts 2007

Pähkline vale-piim

Minust ei saaks ilmselt kunagi taimetoitlast. Mitte et lihatoidud nii vastupandamatud oleksid, ma lihtsalt ei näe sellel enda jaoks mingit mõtet. Kuid taimetoitluselgi on minu silmis omad staarid - pähklid. Superstaarid.


Kui mingil põhjusel piima juua ei taha või soovid lihtsalt midagi erinevat ja üllatavalt head proovida, siis pähklipiim ongi õige asi. Ei ole piima maitset. Ei ole piimakõhuvalu. Kuid väljanägemine on piima oma ning maitse hoopiski parem. Mina kasutasin oma variandis vaid 2 dl vett, tulemus oli päris rikas ja maitserohke, samas ka siidine. Võid rohkem vett lisada, et kergemat piima saada, täiesti lubatud.


Mandli-india pähkli piim

1 dl india pähkleid ja mandleid (kokku)
2-4 dl vett
1 tl mett
vanilli

1. Jahvata pähklid (mandlid võid soovi korral eelnevalt koorida) väga peeneks, võid need isegi pastaks teha.
2. Lisa vett, alguses vähehaaval (Tee seda näiteks köögikombainis või blenderis, mina kasutasin saumikserit ning õnnestus täiesti).
3. Lisa mett ja vanilli (või mõnd muud maitsestajat).
4. Kui soovid, siis kurna vedelik ning kasuta seda kohe või jahuta. Külmikus säilib pähklipiim umbes kolm päeva.



Mina tarvitasin pähklipiima müslil, isale meeldis seda niisama juua. Tegelikult on võimalused väga laiad, seda võib kasutada (olenevalt rammususest) tavalise piima või koore asemel pea kõikjal. Kuna olen vaimustuses kookospiimaga tehtud pannkookidest, võiks nendes sedagi varianti proovida ning kindlasti rahule jääda.

Kommentaare ei ole: