neljapäev, 15. november 2007

Maapähklivõist pungil jahuta küpsis

Krõbeda pealispinna all on peidus pehme sisu. Hakkad nagu hammustama, aga hammas vajub läbi! Mõnusalt pudisev küpsis on nii nii päris tõelisest maapähklivõimaitsest pungil, et sama hästi võiks purgi koos lusikaga ringile saata.

Neis Nicole'i retseptist mugandatud küpsistes pole grammigi jahu. Pole jahu - pole probleemi. Nichts. Kui sa ka tõesti pole kunagi varem küpsetanud...või no - tõesti - oled iga kord seda tehes vähem või rohkem armetult läbi kukkunud, on aeg hakata käsi määrima. Ning pärast võib need muidugi puhtaks lakkuda:)

Oma käsi määrisin just enne sõbranna küllatulekut. 'Ta on 15 pärast siin, viskan käbe küpsised ahju' Ainult et...õnnestus kiireminigi.
Vastavalt oma eelistusele võid lisada 2 dl hakitud šokolaadi või peotäie maapähkleid. Või siis mõlemaid. Ma tahtsin seekord küpsistele saada võimalikult lihtsa, aga rabava maitse, seega jätsin lisandid ära.

Jahuta maapähklivõiküpsised
(mugandatud Baking bites, u 20 tk)

180 g maapähklivõid
1 3/4 dl suhkrut
1 suur muna
1/2 tl vaniljeekstrakti (või sobivas koguses muud vaniljetoodet)
1/2 tl soodat
1/4 tl soola
(omal riisikol: 2 dl hakitud šokolaadi, peotäis pähkleid:))
  1. Eelsoojenda ahi 175C
  2. Kata ahjuplaat küpsetuspaberiga või määri võiga.
  3. Sega kõik ained ühtlaseks (šokolaad või pähklid lisa viimasena).
  4. Tõsta taigen supilusikatäite kaupa ahjuplaadile, vajuta küpsised niiske sõrmega veidi lamedamaks.
  5. Küpseta umbes 10-13 minutit, kuni servadest kergelt kuldpruun.
  6. Jahuta mõned minutid plaadil, siis tõsta restile jahtuma.

Soovitan kuumalt lühemat küpsetusaega, et küpsised jääksid seest pehmemad ja hamba all nats nätsked, aga see on juba valikuvabadus. Kui oled maapähklivõi armastaja, siis ütleme, et koos nende küpsistega sa end väga üksildaselt ei tunne:D Ja kuna mu sõbranna sel päeval ka veidi hiljaks jäi...

15 minutit vaba aega on?

4 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

seda asja peab proovima! mul on hea sõber, ameeriklane, kes ilma maapähklivõita vist elu ette ei kujuta ;) vaja teda üllatada. poeküpsised ju on, nagu on.

teisipäeval tegin vanaema õunakooki vaniljekastmega, see läks küll väga hästi peale. aeg nüüd minu kulinaargeograafiat laiendada ;)

aitäh viite eest! ainult et.. see oli magus peanut butter, eks? eelmisel aastal sai arutatud gambialastega, et mida nad mulle õpetada võiksid oma rahvusköögist. jäigi aga supp tegemata, kuna me ei leidnud kusagilt soolast maapähklivõid!

Pille ütles ...

Ma olen teinud veelgi lihtsamaid maapähklivõiküpsiseid - maapähklivõi, suhkur ja muna. Jube mõnusad olid, kuigi ma üldiselt maapähklivõid ei armasta. Vanilje lisamine on Sul muidugi hea mõte.

Evelin ütles ...

Leelo, kõige tavalisem maapähklivõi on pigem neutraalne - sellele on lisatud veidi nii soola kui suhkrut ning sobib kasutamiseks nii soolastes kui magusates roogades. Seega soolase all mõeldigi küllap kõige tavalisemat. Kas magus on eraldi olemas? Noh, kes teab..:) Eestis igatahes ei ole.

Aga meie toitudele tee julgesti propagandat, eks?;)

Pille, jälle sa teed mulle ära!:) Vanilje aga sobib minu arvates igale poole. Või noh...välja arvatud leivasupi sisse:D

Anonüümne ütles ...

tere! tahtsin tänada retsepti eest! natuke liiga magusad aga siiski väga mõnnad küpsised! päikest! reet