kolmapäev, 25. juuni 2008

Roosilised rabarberitrühvlid

Olen elevil. Kookospähkliste ploomitrühvlitega hakkas tee lunastuseni (loe: kogu tõde parimate marja- ja puuviljatrühvlite tegemisest) juba paistma. Mõelge, võimalusi on miljon.

Siis tulid rabarberid.

Ja siis sain aru, kui väga ma ennast seda kontseptsiooni ikkagi armastan.


Roosilised rabarberitrühvlid

300 g rabarberivarsi (2 suuremat või 3 väiksemat)
2 dl suhkrut
2-3 spl roosivett
valget šokolaadi
(mandlilaaste või hakitud mandleid)
  1. Koori rabarbervarred (noored varred võib ka koorimata jätta) ning lõika parajateks ampsusuurusteks lõikudeks. Pane need paksupõhjalisse potti ning lisa sinna otsa suhkur ja roosivesi.
  2. Kata kaanega ning kuumuta, kuni suhkur ja mahl on moodustanud siirupi. Keeda madalal tulel, kuni rabarber on õrn, aga mitte veel katki (ehk umbes 10 minutit?). Vahel sega väga ettevaatlikult või keera tükke pea alaspidi.
  3. Lase rabarberil siirupis jahtuda, eelistatult üleöö.
  4. Patsuta rabarber köögipaberil natuke kuivemaks, siirup jäta hilisemaks kasutamiseks kindlasti alles. Sulata šokolaad vesivannil ning surka iga tükk šokolaadi (soovi korral pärast seda ka mandlitükkidesse/laastudesse), siis tõsta fooliumile tahkuma. Hoia külmas, aga mõnda aega enne pakkumist võta toatemperatuurile.
Rabarberid on nii mõnusalt õrnad, roosikarva põskede ja valgete kuubedega. Roosimaitse on mõõdukas ning valge šokolaadi imalmagusus täiesti hädavajalik, sest kuigi täidis on magus, annavad rabarberid siiski juurde kõvasti haput. Suhkrut ja roosivett võib muidugi ka lisada, kui isu on intensiivsema maitse järele.

Eelmisel korral lisasin katmisel mandlitükke ning elamus oli selle võrra suurem, kui palju need pehme trühvli kõrval suus katki krõbisesid. Seega järgmisel korral kindlasti jälle. Järelejäänud siirupist saab vett lisades ent jube mõnusa joogi.

Järgmine mõte on mustas tees pehmeks keedetud pirnitükid mõrušokolaadis metspähklitega. Ja sealt edasi...

9 kommentaari:

Pille ütles ...

Ahh, kui kaunis - ilus roosa värv. Mõne mulle ka jätsid? :)

Anonüümne ütles ...

Sa oled täiesti ulmemutt! Ma vaid oigan vaikselt su geniaalsust kõrvalt jälgides. Oie on ainus, sõnatu!!

Evelin ütles ...

pille, aitäh! Meil veel paar tükki on, tuled läbi?;)

laiskus lämmatab, nii ilusti polegi keegi kunagi öelnud - ulmemutt:D aitäh!:D

Anonüümne ütles ...

Ega ma enam ilusamini ei oskaks kah öelda!

Unknown ütles ...

Väga nutikas oled! Nii ilusad, roosad ja isuäratavad trühvlid, et peab kohe järele proovima:)

Marilin ütles ...

Tõesti, selle blogi trühvlid on väga maitsvad. Olen proovinud nii neid, kui ploomi-kookose omi. Sooviksin selle retsepti oma blogisse ka üles panna, kui tohib :) Loomulikult viitan siia ka.

mooritsad ütles ...

Mul väikene küsimus - mis asi on roosivesi? Trühvlid näevad imelised välja!

Evelin ütles ...

Aitäh!

Roosivesi on põhimõtteliselt...roosimaitseline vesi :) Selline lahjemat sorti essents, mis valmistatud roosiõielehtedest ja veest ning kasutusel näiteks Indias ja Lähis-Idas, kus sellega maitsestatakse magustoite.

Mina olen seda ostnud Tallinnast Piprapoest, kuid küll leidub nii väärtuslikku kraami mujalgi. Kui aias puhtaid roose, siis olen kunagi internetis näinud ka retsepte, mis roosivett ise tegema õpetavad.

Telkide rent ütles ...

Väga hea ;)