neljapäev, 19. juuni 2008

Vanaemale kiiks külge

Ma vist ei pea tundide kaupa veenma ning selle käigus veidi nõelu küünte alla toppima, et selgeks teha, kui head on majoneesiküpsised. Eestlased on ju nendega üldiselt tuttavad. Ma arvan. Või kelles sõna 'majonees' hirmu tekitab, siis selle koostisainete peale mõeldes tulevadki ju pähe veid need, mida ka magusates küpsetistes kasutatake. Sest muud seal polegi. Kõik klapib. Nagu Norras.

Mu vanaema Vilma on majoneesiküpsiste maestro ning ükskõik kui palju ma ka üritaks, ei õnnestuks need mul kunagi nii õigesti. Ehk seepärast mõtlesingi teha oma mutandi. Või noh, variandi (suurepärane idee, ta oleks mu üle uhke, kui teaks). Esimesel korral vanaema retsepti järgi küpsetades kasutasin kogemata originaalkoguseid ning tulemuseks oli küpsiste alla mattuv köök. Ah, teate, vanaemad ja nende retseptid.


Tegin kogused väiksemaks, et küpsistesse uppumist kartma ei peaks (mis muidugi iseenesest pole alati väga paha, eks)

Majoneesiküpsised valge šokolaadiga

100 g majoneesi
100 g võid, toatemperatuuril
4 dl jahu
2 dl suhkrut
1 muna

valget šokolaadi
  1. Klopi pehmet võid suhkruga, kuni muutub kohevaks.
  2. Vispelda sisse majonees ning seejärel muna. Lõpuks lisa jahu.
  3. Tõsta taigen pooleks tunniks külma.
  4. Tee taingast käte vahel väikesed pallid, tõsta need võiga määritud plaadile ning vajuta kahvliga lamedaks.
  5. Küpseta 190C juures, kuni servadest kergelt kullased. Lase jahtuda.
  6. Sulata šokolaad vesivannil ning kaunista sellega küpsised. Võid peale määrida või teha meelepäraseid kaunistusi. Lase tahkuda.
Tunnistan, tunnistan - taigen ise maitseb päris kummaliselt. Nagu majoneesitaigen, eksole. Aga sest pole midagi, küpsised tulevad lõpuks lapselikult magusad. Teistmoodi ei saagi öelda - need on nii keeruliselt omanäolised. Ent see-eest lõputult maitsvad, valge šokolaad annab neile juurde uue magusa dimensiooni ning muudab lõpptulemuse lausa plikatirtsulikuks. Seletamatu.

4 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

Tere Evelin!
Lahe blog!
Kas saan Sult nõu küsida? Proovisin täna neid majoneesiküpsiseid teha -taigen tuli selline väga kleepuv välja, raske oli sellest pallikesi veeretada. Kas taigen peabki selline olema, või panin kogustega puusse -arvutasin detsiliitrid ümver grammidesse?...
Päikest!

Evelin ütles ...

M2letan, et esimesel korral oli mul ka taigen kleepuvam, aga siis ei pistnud ma seda ka enne pallide tegemist kylma. Kiirvariandiga tulevad kypsised ka v2lja, aga siis tuleb tainast lusikaga t6sta ja kypsised n2evad vanaema variandiga v6rreldes v66rad v2lja.

P2rast kylmas istumist tulevad minul pallikesed v2lja:)
Kui sa seda siiski tegid, ei oska ma midagi soovitada.

Anni ütles ...

Hei!
esiteks, tõeliselt head küpsised!
Minul jäi ka tainas kleepuv, kuigi oli külmas küll, aga ma tegin pallikesed märgade käte vahel ja tulid ilusad ümarad küpsised:)
Aitäh retsepti eest!

Anonüümne ütles ...

Natuke tagasisidet. Kuulid sain veeretatud, hoopis kahvel jäi taigna külge kinni. Tuli ikka märgasid näppe kasutada küpsiste lapikuks tegemisel.
Mul oli külmakappi jäänud Salvesti light-majoneesi, tegin sellest. Küpsised on head ja magusad, aga majoneesi maitset pole grammigi. Tuleb ikka päris majonees võtta :)