kolmapäev, 16. jaanuar 2008

Toorjuustujäätis

Toorjuust - samamoodi kui kohupiim - muudab kõik asjad paremaks.

Selle retsepti kohandasin Tartelette blogist ning viisin ellu juba novembris(!), kuid ei mallanud magustoitu päris juustukoogijäätiseks nimetada. Mis selle minu jaoks juustukoogijäätiseks teeks? Noh, igatahes, minu jaoks on juustukook esmakätt küpsetatud. Amy soovituse kohaselt võiks ju jäätise sisse pisikesi juustukoogitükkegi segada, miks mitte. Ja kui juhuslikult keegi praegu selle peale peaks mõtlema, siis jah, mul käivad neelud küll:) Seega - sisse rohkem toorjuustu ning juustukoogi- ja küpsisetükke.
Ühel nädalavahetusel tuleb siis selline päevaplaan...

Praegu soovitan aga seda - suussulav!

Toorjuustujäätis
(mugandatud Tartelette, portse 4-6)

4 dl piima
1 1/2 dl vahukoort
1 3/4 dl suhkrut
2 munakollast
90 g toorjuustu
  1. Klopi munakollased suhkruga lahti.
  2. Lase paksupõhjalises potis koos soojaks piim ja vahukoor, siis vala segu tasapisi segades muna hulka.
  3. Sega hästi, siis vala segu tagasi potti ning hoia keskmisel-madalal kuumusel, kuni kreem pakseneb. Ära lase sellel keema hakata! Vispelda segu tihti.
  4. Tõsta pott pliidilt, vispelda sisse toorjuust (seda on lihtsam teha, kui kõigepealt osa segust toorjuustule lisad, et see nii tahke poleks).
  5. Lase segul toatemperatuurini jahtuda, siis kata ning tõsta külmkappi. Kui segu on jahe, valmista jäätis jäätisemasinas või tõsta see kausiga külmkappi, iga 30 minuti-1 tunni järel (olenevalt külmiku temperatuurist - aga piilu lihtsalt kaussi!) mikseriga vahustades, kuni konsistents on piisavalt jäätis.

Olin ise tulemusega tõesti rahul, arvestades, et olen jäätise suhtes nii amatöör. Vähemalt seekrod ei jäänud pea üldse kristalle sisse:D

Toorjuustu maitse on kohal, seda küll, aga ma olen jube ahne enama järele! Jäätis on magus, jah, kreemjas, mahe, täiuslik hapuka piruka otsas. See maitseb kuidagi....lustlikult. Nagu lõbustuspargijäätis sellise kõrgema klassi aktsendiga.
Aga nüüd tuleb endale vist plaan teha, millal aega oleks veel ühe portsu toorjuustujäätise juustukoogijäätise tegemiseks!

4 kommentaari:

Eva P. ütles ...

Milline jäätisemasin Sul on? Plaanin ka osta, ehk oskad soovitada?

Evelin ütles ...

nein-nein, oleks see vaid nii.

meil siin on ka mõtted käinud, et ostaks, aga pole veel nii kaugele jõudnud. jäätiseteopäev peab lihtsalt selline olema, millal ise kodus olen, et ikka mingi aja tagant külma kiigata:D

Anonüümne ütles ...

Tegin emale pühapäeval seda jäätist väikeste muudatustega. Mul jäätisemasinat pole, kuid segasin iga tunni tagant ja tulemus oli väga maitsev.
Kardan, et kodu lähedal asuvate poodide käive jääb suvel veidi väikemaks, kuna poejäätise järele enam isu pole. Nii palju naturaalsem ja maitsvam tulemus on ise valmistatud toiduainel.
Ma lisasin osale külmutamata jäätisemassist sulatatud lagritsat, kuna armastan lagritsajäätist, kuid Tartus on seda väga vähestes poodides ja harva saada. Värv jäi küll veidi kentsakas (sinakashall), kuid maitse oli väga hea!
Aitäh toreda retsepti eest, Evelin.

Evelin ütles ...

tore, et meeldis:)

Ja mulle VÄGA meeldib su idee sellele retseptile lagritsat lisada. Ma olen ju ka lagritsafänn ning magus kombinatsioon lagrits-toorjuust alt ei vea;)