kolmapäev, 8. august 2007

Läheme kaksteist aastat ajas tagasi ... ja teeme piimakissellile ilulõikuse

Ootan pisikese köögilaua ääres.
'Kas on juba valmis?'
-'Võid sa veel natuke kannatlikult oodata?'
Ent siis, veidike aega hiljem, ulatab ema mulle supitaldriku täis valget sooja piimakisselli, mis niii mõnusalt vanilli järele lõhnab. See elevus! Lemmikmagustoidu meeldivalt magus maitse!

Oli aeg, mil piimakissell oleks olnud mu raudne esimene (ja viimane) magustoiduvalik ning alati meenub sellega seoses just see üks mälupilt vanast kodust. Nüüd pole seda magustoitu saanud aga - las ma mõtlen - aastaid (olen ma selle sõna kasutamiseks ikka piisavalt vana?)! Jah, võib-olla oleme sellest ajast välja, mööda ja üle kasvanud, süües suures valikus poejogurteid ja -pudingeid, kuid maitsemeele mälu ei peta. Seega vajab piimakissell ilmselt lihtsalt väikest iluoperatsiooni.


Renoveeritud, täiesti uus, modernne piimakissell - lööge hambad sisse!

Kookospiimakissell
(kohandatud raamatust '100 Magustoitu' ( Lia Virkus and Pille Enden))
neljale

1/2 l piima
1/2 l kookospiima
1 dl suhkrut
3/4 dl kartuli- või maisitärklist
1 tsp vaniljesukhrut

1. Lase piim keema, lisa suhkur.
2. Lahusta tärklis väheses vees ning lisa potti piimale, samal ajal hoolikalt segades, et kissell ühtlane jääks.
3. Kuumuta kissell keemiseni, kuid ära keeda, vaid tõsta tulelt ära.
4. Maitsesta vaniljesuhkruga.
5. Lase kissellil maha jahtuda, kuid aeg-ajalt sega, et nahka peale ei tuleks.
6. Söö moosi või kaneeliga.


Magustoidu tegemiseks asendasin orignaalretseptis poole piimakogusest lihtsalt kookospiimaga - selle maitse tuli minu jaoks välja täiuslikus proportsioonis kõige muuga. Mõnus siidine, magus ja armsalt vaniljemaitseline kausitäis. Mulle meeldib piimakisselli süüa, kui see on veel natuke soe, kuid ka täiesti jahtunult on see väga hea - eriti praeguse 'kõrbekuumuse' ajal! Ja pealegi, 'kõrbekuumuse' ajal on tähtis olla rohkem õues ja nautida kiirelt valmivaid toite, ilma et ahi kööki saunaks kütaks - see on kindlasti üks neist.

Teate mis? Ühel päeval minu lapsed veel küsivad minult just sellist piimakisselli!:D

Kommentaare ei ole: