pühapäev, 27. jaanuar 2008

Külmetuse küüslaugune mõrv

Tavaliselt õnnestub inimestel endale kusagilt ikka külmetus ning nohu külge hankida. Mul, oo ei, nohu lihtsalt ON. Talvel, suvel. Ta on mul sihikindel. Aeg-ajalt üritan teda küll natuke kui mitte mõrvata, siis vähemalt haavata, ent enamasti...tulemuseta.

Sel nädalal proovisin jälle. Sõin terve küüslaugupea üksinda ühe õhtuga ära!:) Jah jah jah jah - terve pea. Aga enne veel kui 'neid pilke' saatma hakkate, siis saage aru, et see oli hirmus hea.

Sest ahjus küpsetataud küüslauk juba lõhnab tegelikult taevalikult.

Ahjus küpsetatud küüslauk
(Küüslauguraamat, neli portsu)

4 küüslaugupead
oliiviõli
soola
(vastavalt meeldivusele kuivatatud ürte)
  1. Kata ahjuplaat küpsetuspaberiga.
  2. Lõika koorimata küüslaugupead laiuti kaheks ning aseta need plaadile, lõikepind ülalpool.
  3. Surista peale õli ning raputa soola. Soovi korral lisa ürte.
  4. Küpseta 200C juures 20 minutit.
Kõige mõnusam on seda küüslauku süüa ahjusoojana. Küüned on siis meeldivalt pehmed, lausa pudrused, neid saab noaga hästi laiali suruda. Jahtudes lähevad need kuidagi tahkemaks.

Ehk siis lihtsalt pigista küüned koorte vahelt välja ning otse krõbeda saia/leiva peale. Või mine uhkemaks ja lisa hoopis salatisse või liha kõrvale. Mul on kindel plaan küpsetatud küüslauguga ka kreemjas toorjuustuvõie kokku panna.

Ning ei virise midagi, et sõrmed ka natuke õliseks saavad - lakud puhtaks! Õligi saab ju juurde maheda küüslaugumeki, mis ütleb küll 'röstitud', kuid jätab suhu ka tavapärase 'tervisliku' tunde. Hea.

4 kommentaari:

Pille ütles ...

Mul ka nohu lihtsalt on. Jube tüütu :(
Aga röstitud küüslauk on mõnus. Ma poetan alati ahjukartuleid tehes suurema hulga küüslauguküüsi ka ahjuvormi -pärast jube hea kartulitele ja leivale pressida neid:)

Evelin ütles ...

novot, eks! kui vorm ahju pistetakse, poetan mina sina pigem hoopis sibulasektoreid, aga ports küüslauku on muidgu ialati mõnus:)

Unknown ütles ...

Suurepärane, meie pere lemmik tänu sinule! Isegi minu kaheaastane laps sööb isuga ja tellib juurde;)
Tänud sulle!!!

Kunsti Kodu ütles ...

mina olen teinud küüslauku nii, et õli asemel olen võid pannud ja siis fooliumi sisse ja maitserohelist ja soola ka peale :P