kolmapäev, 18. aprill 2007

Kaste nohu ja köha ja külmetuse ja halva tuju vastu ka

Kas see tegelikult aitab ka? Tõenäoliselt mitte, ent proovida võib ju sellegipoolest - halva tuju vastu ikka mõjub:)

Olen teemaaniasse nakatunud. Tee siin, tee seal, tee hommikul, tee kommi sees, tee pärastlõunal, tee köögiviljadega, tee õhtul, tee kastmetes, tee öösel, tee koogi sees, tee hoidiste sees, tee lihaga, tee mõtetes, tee unenäos, tee kuradi igal pool.
Ka sellesse kastmesse on peidetud teed ning see juba märkamata ei jää!


Jogurtikaste sibula, küüslaugu ja musta teega


80 g sibulat, tükeldatud
20 g küüslauku, tükeldatud
2 tl võid
4 dl kanget musta teed
1-2 spl suhkrut
soola
1-2 dl maitsestamata jogurtit

1. Sulata kastrulis või ning lisa sibul ja küüslauk. Kata kaanega ning hauta madalal kuumusel klaasjaks, umbes 10 minutit.
2. Lisa suhkur ja tee. Keeda kogu kupatust elavalt, kuni vedelikku enam eriti palju järel ei ole (minu puhul oli see aeg u 8 min).
3. Püreesta kastruli sisu ning lase sel veidi jahtuda.
4. Lisa jogurt ning maitsesta kõigest väikese näpuotsatäie soolaga.

Sibul annab lõppmaitses meeldivalt tugevalt tunda. Must tee on kogu oma olemusega kohal, kuid kes ikka elus selle maitset oodata ei oskaks, ei pruugi kohe ära tunda. Kummaline, et isegi mu ema arvates oli kaste päris hea (ja talle isegi ei meeldi sibul, seda on vaja ainult hakklihakastmes).
Mina niristasin kastet suitsuskumbria peale, aga kujutan ette, et see sobiks hästi sealihaga. Või dipiks värsketele köögiviljakangidele.

Aga teed joon ma ikkagi rohelist.

Kommentaare ei ole: