pühapäev, 1. aprill 2007

Šokolaadilõigud, mis maitsevad hinnaliselt

Kui häbiväärne see ka olla võib, ei ole ma suur šokolaadiarmastaja (jah, siinkohal võib hüüda 'midaaa? see pole võimalik!'). No ma mõtlen vesistamist mõne tahvli järele või iga šokolaadikoogi ahnet luuramist, et seda enda käteulatusse saada - selliseid asju ma ei tee (kuigi ise naine mis naine. imelik, mis?). Armastan aga huvitavalt maitsestatud kallist šokolaadi. Veelgi rohkem armastan ent seda, kui mul mul õnnestub odav kraam samamoodi maitsevaks maiustuseks muuta.

Selles pole midagi hullumeelset. Ega keerukat. Lihtsaim viis šokolaadile wow-efekt lisada on see sulatada ning maitsestada. Õhukestel lõikudel on anda oma panus - kui väljanägemine pole iga tavalise šokolaadi oma, siis miks maitse peaks olema? Ühes tahvlis, mida kasutasin, olid ka pähklitükid ning need andsid suussulavasse maiusesse krõmpsuva boonuse. Seega soovi korral võib lisada ka pähkleid.


Šokolaadilõigud näpuotsatäie kaneeli ja soolaga

100 g piimašokolaadi
100 g tumedat šokolaadi
1/2 tl kaneeli
1/5 tl soola

1. Sulata šokolaad vesivannil.
2. Lisa kaneel ja sool, sega hästi. Määri šokolaad küpsetuspaberile või fooliumile (minul oli selleks silikoonmatt, mis on tegelikult isegi parim variant).
3. Üks variant on šokolaad pooleldi jahutada ning sellest piparkoogivormide või klaasiservaga tükid lõigata. Võid ka täielikult jahutada ning siis tükkideks murda (nii tegin mina ning tulemus on samuti kena. Pealegi purunevad murdmisel mõned väikesed tükid lahti ning siis saab endale valetada, et need tuleb segaduse koristamise nimel ära süüa).

Kui pelgad soola lisamist, pane seda lihtsalt vähem. Sa ei kahetse. Eriti rohkem ma ei lisaks, sest liigne sool hakkab maitse täiustamise asemel selle üle võimust võtma. Selline hulk tundus mulle täpselt paras maitsemeelte narrimiseks. Kuigi pole seda veel proovida jõudnud, usun, et sellisest šokolaadist saaks sobiva kastme mõnele magusale šokolaadikoogile. Tulevikus tahaks maitsestamiseks ka ürte proovida, võimalused on ju lõputud.
Sama retsepti katsetamise kallima šokolaadiga võite juba sama hästi kui tehtuks lugeda!

Kommentaare ei ole: