laupäev, 31. märts 2007

Rohelise tee kook - ei mingi meeleheitlik püüe tervislikumat magustoitu süüa

Kas see pole mitte lihtsalt jube? Mõtlen olukorda, kus köögikapil passib rohelise tee kook. On igati reaalne oht, et tassi kuuma tee joomise asemel otsustan hoopis paar koogilõiku süüa. Küll ma vihkan selliseid ma-olen-nii-tervislik tegelikult-mitte-nii-tervislik toite. Just nagu fitnesshelbed - mida rohkem sööd, seda paremini mõjub. Noo...ei. Rohkem kooki võrdub alati rohkema koogiga. Sellest olenemata, kui soovite, võin selle koogi nimetada tervislikuks. Seda tuleb lihtsalt nii kaua peas korrutada, kuni uskuma jääd.


Kooki on hea serveerida juba soojalt vaarikate või vaarikakastmega. Kui see jahtunud oli, katsin koogi maitsestamata toorjuustuga ning serveerisin vaarikatega. Tegelikult sobiks ka sidruni või laimiga maitsestatud toorjuust. Mina kasutasin teena Liptoni green tea with mint ja selline värske maitselisand oli tõeliselt hea. Tõesti, ma soovitan. Kuigi ka teised maitsed võivad põnevad olla - jasmiiniga ehk?


Rohelise tee kook kodujuustuga


170 g küpsisepuru (nt Digestive)
2 spl sulatatud võid
350 g kodujuustu
200 g hapukoort
150 g suhkrut
4 muna
vanilli
2 1/2 tl peeneks jahvatatud rohelist teed (piparmündiga)
1 spl jahu

1. Sega küpsisepuru võiga ning suru saadud segu rasvainega määritud lahtikäiva põhjaga koogivormi põhja (minu oma oli 27 cm).
2. Mikserda kodujuustu ja hapukoort nii, et tekiks ühtlane segu (siin võib kasutada saumikserit, millega see päris kähku käib). Lisa suhkur, jahu ning ükshaaval munad. Lõpuks maitsesta vanilli ja rohelise tee pulbriga, vala taigen vormi.
3. Küpseta 170C juures 50-60 minutit.
4. Serveeri soojalt või jahtunult.



Tee maitse paistab meeldivalt välja, green tea with mint annab oma värskendavalt hea aktsendi. Ma küll väga püüan, aga täna pean kasutama kurja sõna huvitav. Sest selle koogi maitse tõesti ongi huvitav. Kujutan ette väikesed ümmargusi koogikesi paraja vaarikahunniku all. Siia kõrvale veel teed juua oleks vist juba patt?

Kommentaare ei ole: